Tankar på kvällskvisten

Sitter just nu o smuttar på ett halvt glas vin (fortfarande, har smuttat på det hela kvällen…) och funderar lite. Min födelsedag var i onsdess, passerade rätt så obemärkt förbi. (fast fick några ljusglimtar, Ingmaries kort som hon gjort själv, (tusen tack!) mamma o bror kom förbi på fika efter jobb med blommor o bakelser även fast de var jätte trötta. 🙂 ) Både till glädje och sorg.
Till glädje, namngivningen tog riktigt mkt av min energi även fast det var riktigt kul, så inte mkt ork kvar till att fixa, dona, stå värdinna. Har fått annan syn på saker nu, ta det lite lugnare helt enkelt.
Till sorg; är väl fortfarande barnsligt förtjust i födelsedagar, de är nåt speciellt! Sen, vi hade inte så mycket pengar så jag kunde inte göra nåt alls. 😦

Jonas är iväg ute på galej, Falcons segerbankett går ikväll på Strand. Hade kunnat följa med, men hade bara precis så vi kunde skrapa ihop till hans kuvert, så jag blev hemma. Vi får ut o mysa nån annan gång, tar väl nån film nånstans o lite middag. (räcker gott o väl!) Saknar honom, det är väldigt tomt här utan han, även fast vi kanske sitter vid varsin dator så utbyter vi nåt ord här o där, går o servererar varandra kaffe och ja… bara myser o är.

Blir väldigt tyst när Totte har somnat, har tittat på film, ‘Blow’ (väldigt bra, mkt mening med den!) ätit mat (hasselbackpotatis från igår o kotlett, va inget vidare faktiskt) och ja… skulle eg gjort lite utav tottes bodys klara, han börjar passa i dom nu så jag måste måla dom klart. (Så han kan ha dom nångång…) Men blev sittandes här ist. Roligare. 😉

Nä, nog med svammel… här får ni lite bilder på stjärnan. 🙂

100_1153.jpg
Godmorgon mamma! Vaken?

 

100_1323.jpg
Den här snutten va god…
Min, bara min.

 

~ av mimiamelie på april 21, 2007.

Kommentera

 
